Z pasją o podróżach, wycieczkach i wyjazdach

Wszystko o:

warszawa amsterdam odległość

Re: Kto ma odśnieżać? Piesi i rowerzyści mają naj

> W jakim? > Zaraz, czy to nie tutaj (na tym forum) jako przykład, że w Warszawie da się cał > y rok jeździć rowerem wysuwano dziesiątki razy Kopenhagę i Amsterdam? Ponoć kli > mat mamy taki sam . > Nawet opady kliku speców od wciskania kitu porównywało. > Czyli te marne 3 cm

Amsterdam, Londyn, Berlin. Warszawa pójdzie ich...

Ten artykuł jest śmieszny, jak można porównywać użyteczność roweru w takich miastach jak Kopenhaga o powierzchni 90 km2 czy Amsterdam 130 km2 z Warszawą o powierzchni ponad 500 km2? Oprócz odległości na korzyść rowerów w Warszawie zapewne przemawiają też wg "GW" nasze łagodne zimy:)

Zbiorkom generalnie jest do d*py

Ludzie potrzebują więc samochodów i będą się wpieniać, jeśli ktoś sztucznie im będzie robił przeszkody. Warszawa to nie Amsterdam, żeby se 2 km rowerkiem przemknąć i nawet się nie spocić, u nas odległości są o wiele większe!

Re: Kto ma odśnieżać? Piesi i rowerzyści mają naj

swiete.jeze napisała: > > W jakim? > > Zaraz, czy to nie tutaj (na tym forum) jako przykład, że w Warszawie da s > ię cał > > y rok jeździć rowerem wysuwano dziesiątki razy Kopenhagę i Amsterdam? Pon > oć kli > > mat mamy taki sam . > > Nawet opady kliku speców

Re: Czteropasmówki to za mało, żeby Olsztyn był a

prawdopodobnie tak jak w innych miastach, np. Pradze czy Budapeszcie - gdzie gęsta tkanka pozwala w większym stopniu być niezależnym od komunikacji samochodowej - gęściej znaczy nie tylko duszniej co raczej bliżej. Spójrz na Amsterdam - mają kilka czteropasmówek i więcej nie potrzebują. Wszystkie w odległościach

Re: Jedno ale

To jest miasto rowerów: mizdemeanor.net/2009/05/25/amsterdam-bicycles/ A wniosek? Rowerami to tam jeżdżą, ale na małe odległości. Nikt normalny nie zapitala 10 czy 20 km do pracy, tylko dojeżdża kilka minut do pociągu i się przesiada. Jeszcze porównaj infrastrukturę warszawską z tą z Amsterdamu

Lewackich debilizmów ciąg dalszy...

Nasze kretynki ustawodawcze myślą że przepisami zrobią z Warszawy czyli post-sowieckiego miasta z 3 pasmowymi ulicami i dużymi odległościami jakiś Amsterdam czy inny Wiedeń. Śluza to jak rozumiem nowy pomysł na blokowanie ruchu - taki pas w poprzek drogi służący lewakom na rowerach do ustawienia

Re: Jak żyć w mieście, które jest w remoncie

> Scieżki rowerowe też są potrzebne, ale Warszawa to nie Amsterdam, > tutaj niewszędzie będzie możliwy dojazd rowerem. odległości są > takie a nie inne, niestety. Jak nie na Amsterdam, to chociaż Berlin. Miasto większe od Wawy, a udział rowerów w miejskich podróżach szacowany jest na 12

w jakiej odl. jest Schiphol od centr. Amsterdamu?

Amsterdam - symbol rowerów czyli dla niektórych superekologii ma pełny ring autostradowy także "autostrady w środku miasta" i ma także lotnisko w mniej więcej takiej samej odległości co Okęcie od centrum Warszawy. Tyle że Okęcie obsługuje 8mln pasażerów rocznie a Shiphol - 48mln. A w

Re: Popieram! Nic dodać, nic ująć!

Gość portalu: Mario napisał(a): > Podobnie jak Amsterdam ciagle dawany jest za przyklad Kopenhaga, ktora jest 5 > razy mniejsza od Warszawy. No to ja podam przykład Berlina, miasta, jakby nie patrzeć, większego od Warszawy, wyposażonego w dobrą sieć autostrad, dobrą komunikację publiczną

Amsterdam, Londyn, Berlin. Warszawa pójdzie ich...

pójść np. Wrocław. Warszawa jest rozciągnięta na ogromnej powierzchni względem liczby mieszkańców – zajmuje dużo więcej miejsca niż np. Barcelona. Odległości są gigantyczne. Polska to nie Skandynawia ani Holandia, mamy kompletnie inaczej zaprojektowaną infrastrukturę. Warszawę można porównać do

Komunikacja publiczna w Warszawie JEST świetna

Kopenhaga, Amsterdam, Bruksela dojeżdżać do pracy rowerem, choć odległości nie są wiele większe, powstają parkingi P+R. I niestety to jest tak naprawdę rzecz, które Warszawę upodabnia do Paryża.

Jak żyć w mieście, które jest w remoncie

dowożących ludzi z metra w miejsa, gdzie go nie ma. Scieżki rowerowe też są potrzebne, ale Warszawa to nie Amsterdam, tutaj nie wszędzie będzie możliwy dojazd rowerem. odległości są takie a nie inne, niestety. A czy da się pracować nad remontami na trzy zmiany - na pewno jest to możliwe. To kwestia

Re: Autostrada na Ursynowie - bzdura

Znow nie chcesz odnieśc się do prostych pytań. Co do przerobienia trasy Sochaczew Minsk na autostradę, to poroniony pomysł. Autostrada mijajaca miasto w ogóle w odległości 30 km od granic? Znów zapominasz, że z autostrady będą głównie korzystac Warszawiacy. OK - niech A2 przejdzie minie Warszawę

Lotnisko na Krywalanch prześwietli NIK

środków na naprawdę istotne działania związane z poprawą komunikacji i infrastruktury jak np. modernizacja międzynarodowej euroregionalnej linii kolejowej (Berlin) Warszawa - Białystok - Wilno (tzw. "Rail Baltica") umożliwiającej np. przebycie odległości 180 km pomiędzy Warszawą i

Trzynaście wersji podlaskiego lotniska

związane z poprawą komunikacji i infrastruktury jak np. modernizacja międzynarodowej euroregionalnej linii kolejowej (Berlin) Warszawa - Białystok - Wilno (tzw. "Rail Baltica") umożliwiającej np. przebycie odległości 180 km pomiędzy Warszawą i Białymstokiem w np. 2 godziny, czy Warszawa

2 sprawy o urządzaniu Warszawy - zabawna i zasadna

s t zabawne. Ale w Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu mamy dość TEJ paryskiej Warszawy. Może Warszawa spojrzałaby na Madryt, Hamburg, Amsterdam, Zurych? Te miasta są wspaniałe, ale z jakiegoś powodu w swych planach rozwojowych nie muszą być NAJ, nie muszą się brandzlować na siłę, szukają swej tożsamości

Re: Światowy Dzień Oszczędności Paliwa 7.XI.

wraz z odległościami w kilometrach pomiędzy miejscowościami: Hamburg 350; Kopenhaga 570; Oslo 550; Sztokholm 1 190; Rovaniemi 865; Helsinki prom do Tallinna 320; Ryga 430; Wilno 430; Warszawa 610; Mladá Boleslav 380; Bratysława 90; Wiedeń 480; Lubljana 160; Zagrzeb 480; Budapeszt 850

powtórka błędow warszawskego Okęcia

efektywne wykorzystanie tych środków na naprawdę istotne działania związane z poprawą komunikacji i infrastruktury jak np. modernizacja międzynarodowej euroregionalnej linii kolejowej (Berlin) Warszawa - Białystok - Wilno (tzw. "Rail Baltica") umożliwiającej np. przebycie odległości 180 km

Żegnajcie, Krywlany. Lotnisko w Topolanach

efektywne wykorzystanie tych środków na naprawdę istotne działania związane z poprawą komunikacji i infrastruktury jak np. modernizacja międzynarodowej euroregionalnej linii kolejowej (Berlin) Warszawa - Białystok - Wilno (tzw. "Rail Baltica") umożliwiającej np. przebycie odległości 180 km

Lotnisko: Krywlany wróciły do gry

efektywne wykorzystanie tych środków na naprawdę istotne działania związane z poprawą komunikacji i infrastruktury jak np. modernizacja międzynarodowej euroregionalnej linii kolejowej (Berlin) Warszawa - Białystok - Wilno (tzw. "Rail Baltica") umożliwiającej np. przebycie odległości 180 km

Prima aprilis: lotnisko to nie była lipa

efektywne wykorzystanie tych środków na naprawdę istotne działania związane z poprawą komunikacji i infrastruktury jak np. modernizacja międzynarodowej euroregionalnej linii kolejowej (Berlin) Warszawa - Białystok - Wilno (tzw. "Rail Baltica") umożliwiającej np. przebycie odległości 180 km

Regionalne lotnisko: niewielki wybór

efektywne wykorzystanie tych środków na naprawdę istotne działania związane z poprawą komunikacji i infrastruktury jak np. modernizacja międzynarodowej euroregionalnej linii kolejowej (Berlin) Warszawa - Białystok - Wilno (tzw. "Rail Baltica") umożliwiającej np. przebycie odległości 180 km

Re: Poszezenie Zwirki i Wigury

1) Ktoś z przeciwników poszerzania powołał się na przykład Amsterdamu. Wyjaśniam: Amsterdam jest miastem znacznie mniejszym od Warszawy - w sensie liczby ludności. Natomiast w sensie zajmowanej powierzchni jest już od Warszawy mniejszy nie tyle znacznie, ile nieproporcjonalnie mniejszy - w skali

Re: rowerzyści nie przestrzegają ŻaDnYcH przepisó

wielkiego korka w centrum, są za to dziesiątki > tysiecy rowerzystów ok, ale póki co nie jestesmy w Amsterdamie, nie mamy amsterdamskiej infrastruktury, amsterdamskich przyzwyczajeń i amsterdamskich odległości... jesteśmy w Warszawie i w warszawskich warunkach rower na jezdni tworzy więcej

Re: Budowa kontrowersyjnej trasy 2.1mln, metra 2.

2025 roku. > Miasto ma 7,512,400 mi > eszkańców - ponad 3 razy więcej niż Warszawa. Poprawka - 8,2 mln, a cała aglomeracja 20. > Pisałeś też 2 posty wyżej o odległości M25 od centrum. Że niby tam jest bliżej > niż POW w Warszawie, przetłumacz sobie: > "The distance of the

Re: W Pionkach będzie tunel pod torami 2

; transportowe. Rozmawiamy o przewozach miejskich, w ktorych turysci nie sa brani pod uwage. To samo w NY (tam turystow nie ma?). Rozumiem tez, ze Amsterdam, to miasto truystyczne, a NY biznesowe. Urocze:) > Centrum w przenośni, dzięki autostradom odległości się zmniejszają. Chyba, ze > ktoś mądry je

Re: Mamy 2000zł.Gdzie za to można pojechać we dwó

: usytuowany w turystycznej części Św. Wlasu, wśród hoteli i pensjonatów Odległość od piaszczystej plaży: ok. 600 m Hotel: 4 piętrowy, kameralny budynek; do dyspozycji gości: niewielka recepcja, restauracja, bar, płatny sejf. Liczba pokoi: 26 - orientalnie umeblowane z łazienką (WC, prysznic lub wanna

Mapy większych miast w Europie

Na wszelkie sugestie, że nigdzie w swiecie autostrady nie przechodzą przez miasto, ja zawsze daję linki do map największych stolic a Europie. Wszędzie jakaś autostrada (a nawet kilka) przechodzi przez miasto w odległości od centrum nie większej jak 7 km. Nie traktuję tego jako argumentu za

Re: Drogi ursynowianinie....

wypowiedziałeś na ten temat, a sam ) nie miałeś o wiedzy na ten tamat (chyba nie jesteś Warszawiakiem). Ja odległości sprawdzam w terenie, a nie na mapie. Z samej Góry ) ) Kalwarii do centrum Warszawy jest około 40 km. Ty pisaleś, w poscie zakładającym, że A2 mijając stolicę w G. Kalwarii minie centrum

Forumowicze "Gazety" bronią lotniczych połączeń...

, co jest istotnym wzrostem w stosunku do poprzedniego lata. Likwidacja 4 rejsów i pozostawienie tylko 8 (4 dni tygodnia: tam i z powrotem) może paradoksalnie odbić się niekorzystnie na frekwencji. Przy niezbyt dużej odległości Łodzi od Warszawy pasażerowie nie będą dostosowywali dat swoich podróży

Re: Amsterdam, Londyn, Berlin. Warszawa pójdzie i

Znowu agresja i frustracja... Za dnia rowerzysta może nie mieć świateł - bo i po co, i tak ich by nie było widać. Na skrzyżowaniach wyczyniają cuda, żeby ich furiat z aparatem fotograficznym za kierownicą nie zabił ;) A serio - ja w ogóle nie wiem o co chodzi, trochę już jeżdżę rowerem po Warszawie

Re: Amsterdam, Londyn, Berlin. Warszawa pójdzie i

pstrykam :-) żeby mnie furiaci spedaleni nie zabili :-0 > A serio - ja w ogóle nie wiem o co chodzi, trochę już jeżdżę rowerem po Warszaw > ie i naprawdę spotykam się z pozytywnymi kierowcami. Skręcam w lewo na skrzyżow > aniu - przepuszczają, mijam w korku - robią miejsce, pozwalają włączyć się

Trasa Warszawa - Amsterdam

inną trasą? No i przede wszystkim ile zajmie mi to czasu (z Waw do granicy z De)? Wyliczylem optymistycznie średnią 80 km/h - to przy 500 km odległości daje ok 6,5 godz. Będę jechał we czwartek po poludniu (start ok 16 z centrum Waw). A potem na autostradach w De da sie w miare szybko dojechac

amsterdam

Amsterdam

Amsterdam, jak na stolicę, jest bardzo przytulnym i sympatycznym miastem. Amsterdam to największe miasto Holandii. Słynie z licznych kanałów, pięknych parków, tulipanów, ciekawych muzeów, klubów i tolerancji.

Położenie Amsterdamu: Amsterdam położony jest na 100 wysepkach Holandii, częściowo poniżej poziomu morza. Jest tu 160 kanałów tworzących sieć wodną dzielącą miasto na liczne wyspy. Kanały te łączą Amsterdam z Morzem Północnym i Renem.

Amsterdam pogoda, kiedy jechać: Klimat w Amsterdamie jest łagodny, ale deszcz pada dość często i to o każdej porze roku. Letnie temperatury oscylują wokół 25°C, zimą dni są chłodne, a nawet mroźne. Najlepiej zaplanować wizytę w Amsterdamie w okresie wiosenno-letnim, czyli od marca do października. Zieleń dodaje miastu uroku.

Jak dotrzeć do Amsterdamu: Samolotem z Warszawy, Gdańska, Krakowa, Wrocławia, Poznania, Katowic, Rzeszowa, Szczecina.

Amsterdam zabytki, atrakcje, warto zobaczyć: Rijksmuseum, Vondelpark, Heineken Muzeum, Muzeum Van Gogha, szlifiernie diamentów np. Amsterdam Diamond Center, Dom Anny Frank, bazar na wodzie Bloemenmarkt, Rembrandthuis, czyli dom Rembrandta, Pałac Królewski, kościół Westerkerk, Begijnhof, stadion piłki nożnej Amsterdam Arena.

Amsterdam warto wiedzieć: W Amsterdamie jest ponad 1000 mostów. Spacer nimi to wielka przyjemność. Szczególnie atrakcyjny jest most Magare Brug łączący brzegi rzeki Amstel. Amsterdam słynie także z Dzielnicy Red Light District. Funkcjonują tu seks shopy, nocne kluby i domy publiczne. Równie popularne są coffee shopy - miejsca, gdzie można kupić niewielkie ilości lekkich narkotyków, których posiadanie jest w Holandii dozwolone. Amsterdam to ponadto miasto rowerów. Warto wypożyczyć rower i w ten sposób zwiedzić Amsterdam. Można się też wybrać w rejs kanałami tramwajem wodnym Canal Bus. Amsterdam Pass to elektroniczna karta uprawnia do przejazdów komunikacją miejską, wstępów do muzeów, zniżek.

Amsterdam na co uważać: Nie należy zapuszczać się w okolice Red Light District z dziećmi. W witrynach domów prezentują się prostytutki.

Bestsellery